• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини освіти





mon_1Міністерство освіти і науки України затвердило комунікаційну стратегію МОН на 2017-2020 роки. Відповідне рішення ухвалене Колегією Міністерства, стратегія доступна для ознайомлення на офіційному сайті за посиланням.



/Files/images/22789075_1927043087322260_5263318922895543387_n.png
Мета створення стратегії – підвищити рівень довіри громадян до дій МОН, зміцнити підтримку реформ, трансформувати традиційну інформаційно-роз’яснювальну роботу, перетворивши її на комунікаційну.

Це передбачає не лише одностороннє інформування про діяльність і вже прийняті рішення, а прозорість роботи Міністерства, участь у виробленні рішень зацікавлених стейкхолдерів, цільових груп освітньої та наукової сфер, громадськості. Будуть створені механізми двостороннього обміну повідомленнями та ефективного врахування суспільної й експертної думки.

/Files/images/upload-52c2c2b0-af66-11e7-99ec-19cd0bf3b931.png«Під час роботи над створенням стратегії було опрацьовано чимало соціологічних та аналітичних матеріалів, які показали: в суспільстві не сформований стійкий фундамент для підтримки реформ. Тому головна стратегічна мета – підвищити усвідомлення ролі освіти в суспільстві, сформувати запит на реформу серед усіх цільових груп, запропонувати суспільству мету/місію української освіти. Виходячи з цієї мети, були сформовані завдання – реформувати образ МОН, спланувати комунікаційні заходи за 4-ма пріоритетами Міністерства, визначеними в середньостроковій програмі уряду», – повідомила радник Міністра освіти і науки Іванна Коберник.

/Files/images/upload-fff2ebb0-af64-11e7-bb90-7bbeee77bad5.jpgКомунікаційна стратегія детально описує комунікацію за 4-ма визначеними МОН пріоритетами до 2020 року – реформа середньої освіти «Нова українська школа», модернізація професійно-технічної освіти, забезпечення якості вищої освіти, а також створенні нової системи управління та фінансування науки.

Також в межах комунікаційної стратегії розроблено концепцію нової візуальної ідентичності Міністерства освіти і науки України.

«У вересні 2017 року Верховна Рада ухвалила розроблений Міністерством освіти і науки Закон «Про освіту», який започатковує системну реформу. Однак зміни неможливо втілити без підтримки людей. Щоб донести ідеї реформи, Міністерство більше не може (і не хоче) спілкуватись формально і зверхньо, як колись. Новa системa комунікацій потребує нових символів і нового дизайну – сучасного, відкритого та цілісного», – зазначається у презентації нової візуальної ідентичності МОН.

/Files/images/upload-0fa45de0-923d-11e7-87ad-57c75538fb46.jpgДо сьогодні МОН не мало єдиного стилю. Не були зафіксовані ані кольорова гама, ані шрифти, ані правила розміщення. Не існувало єдиного офіційного логотипу Міністерства і одночасно використовувались декілька неофіційних.

Саме тому було розроблено цілісний комплекс візуальних рішень – від нового логотипу та затвердженого шрифту до можливого дизайну комунікаційних кампаній та презентаційної продукції.

Основна ідея нових візуальних рішень – сфокусуватись на освіті і науці, а не на міністерстві як такому.

Передбачається, що оновлення зазнають сайт та соціальні медіа, які належать Міністерству:

ФБ (https://www.facebook.com/UAMON/ ), Твіттер (https://twitter.com/MON_UKRAINE), YouTube (https://www.youtube.com/channel/UCQR9sMWcZshAwYX-EYH0qiA).

«Новий стиль МОН допоможе зробити всі види комунікації Міністерства сучасними та відкритими. Ми відмовляємося від золотих тиснень, штучної псевдорозкоші на користь простих чітких ліній і лаконічних зображень», – йдеться у презентації нової візуальної ідентичності МОН.

З концепцією новою візуальної ідентичності МОН, яка була затверджена разом з комунікаційною стратегією, можна ознайомитися за посиланням http://news.mon.gov.ua/.

Комунікаційна стратегія була розроблена спільно з Громадською організацією «Комунікації для змін», яка має досвід у побудові комунікаційних стратегій для Уряду та міністерств України у 2014-2016 роках. Концепція візуальної ідентичності МОН була розроблена дизайн-школою Projector під керівництвом Олександра Трегуба. На розробку комунікаційної стратегії та візуальної ідентичності не витрачалися кошти державного бюджету.

Повідомляє прес-служба МОН України

Джерело: Педагогічна преса


Атестації шкіл відмінено вже, а директори самі можуть призначати вчителів – роз’яснення МОН щодо закону

18.10.2017

Міністерство освіти і науки надало роз’яснення щодо виконання деяких норм нещодавно ухваленого закону – зокрема, про атестації шкіл, конкурс директорів, фінансові звіти та багато іншого.

/Files/images/Atestatsii-shkil-vidmineno-vzhe-a-dyrektory-sami-mozhut-pryznachaty-vchyteliv-rozyasnennya-MON-DOKUMENT.jpgПро це йдеться у листі-роз’ясненні Щодо нагальних питань впровадження Закону України “Про освіту”.

“Нова українська школа” коротко передає зміст документа та публікує його повністю.

Атестація закладів освіти

У листі-роз’ясненні написано: “Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України”.

Це означає, що місцеві органи влади вже не мають права проводити атестації, оскільки новий закон “Про освіту” виключив атестації шкіл з переліку повноважень місцевих органів влади та з форм державного нагляду (контролю).

“Таким чином, атестація закладів освіти вже не належить до повноважень відповідних органів управління і не існує як форма державного нагляду (контролю) чи інструмент забезпечення якості освіти. Відповідно, проведення атестації є безпідставним і правові наслідки її проведення відсутні”, – зазначають у МОН.

Отже, Порядок державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 30 січня 2015 р. № 67, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 р. за № 173/26618, буде визнано таким, що втратив чинність.

Свобода директорів

Добір, призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників, у тому числі керівних кадрів, державних і комунальних загальноосвітніх навчальних закладів було вилучено з переліку повноважень Ради міністрів АРК, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі загальної середньої освіти (частина 3 стаття 37 закону “Про загальну середню освіту”).

З моменту набрання чинності закону “Про освіту” оголошувати конкурси на вакантні посади педагогічних та інших працівників повинен директор. Він же може призначати та звільняти їх з посад.

Публічність фінансування

У листі МОН зазначено, що вже з 28 вересня 2017 року всі заклади освіти зобов’язані публікувати фінансові звіти на своїх або сайтах засновників. Якщо школа обслуговується центральною бухгалтерією, то МОН рекомендує останній передавати закладам освіти всі необхідні документи для подальшого оприлюднення згідно з вимогами закону.

Також у Міносвіти звертають увагу, що згідно з частиною 1 статті 68 Закону органи управління освіти зобов’язані оприлюднювати всю публічну інформацію відповідно до вимог Законів України “Про доступ до публічної інформації” та “Про відкритість використання публічних коштів”.

Це має бути зроблено “у спосіб, що забезпечує вільний безоплатний доступ до неї, можливість анонімного перегляду, копіювання та роздрукування інформації” та “у вигляді наборів даних (електронних документів), організованих у форматі, що дозволяє їх автоматизоване оброблення електронними засобами (машинозчитування) з метою повторного використання”.

Внутрішня система забезпечення якості освіти

Відповідно до частини 3 статті 26 закону, роботу внутрішньої системи забезпечення якості освіти організовує керівник закладу освіти.

“Будь-яких перехідних положень, які відтерміновують запровадження в закладах освіти внутрішньої системи забезпечення якості освіти, Закон не містить, що вимагає від кожного керівника закладу освіти вже зараз організовувати розбудову такої системи”, – зазначено в документі.

Це стосується і академічної доброчесності. Частини 7 та 8 статті 42 нового закону дозволяють закладам освіти вже визначати конкретні види академічної відповідальності за конкретні порушення академічної доброчесності, а також затвердити порядок встановлення фактів порушення академічної доброчесності. Це все можна зробити через зміни до внутрішнього положення.

Інклюзивні класи

Також у міністерстві наголошують на правах дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, у разі звернення такої особи або її батьків, інклюзивна та/або спеціальна група чи клас має створюватись в обов’язковому порядку.

Згідно з пунктом 3 1 статті 48 Закону України “Про загальну середню освіту’, Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації і органи місцевого самоврядування мають до 1 вересня 2018 року забезпечити:

1. Зміну типу підпорядкованих шкіл-інтернатів (крім закладів середньої освіти для дітей з порушенням інтелектуального розвитку) на гімназію, ліцей із збереженням у складі цих закладів освіти інтернатів з частковим або повним утриманням учнів (вихованців) за рахунок засновника (засновників). Припинення функціонування інтернатів у складі таких закладів можливе лише після вирішення в установленому порядку питання здобуття учнями (вихованцями) освіти та/або отримання відповідних соціальних послуг за місцем їхнього проживання (реєстрації) чи місцем проживання (реєстрації) їхніх батьків.

2. Створення обласних (міських – у містах Києві та Севастополі) ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти, а також районних, міських(районних у містах) інклюзивно-ресурсних центрів, у тому числі в об’єднаних територіальних громадах, шляхом реорганізації дійсної мережі психолого-медико- педагогічних консультацій.

“Звертаємо увагу на те, що постановою Уряду від 12 липня 2017 р. № 545 вже затверджено Положення про інклюзивно-ресурсний центр. З урахуванням редакції пункту 3 1 статті 48 Закону України “Про загальну середню освіту” до цього Положення будуть внесені відповідні зміни”, – йдеться в листі-роз’ясненні.

Ліцензування

Відповідно до підпункту 6 пункту 3 розділу XII “Прикінцеві та перехідні положення’, заклади освіти, які вже діяли на момент набрання чинності нового закону, отримують ліцензію на провадження освтіньої діяльності без проходження процедури ліцензування.

Тому обласні та Київська міська державна адміністрації мають повідомити заклади освіти про дати та порядок отримання ліцензій та видати їх (окремо на кожен рівень освіти, що визначений частиною 2 статті 10 закону) без процедури ліцензування.

У МОН рекомендують цим органам влади ухвалити відповідні рішення та оприлюднити їх на своїх офіційних сайтах.

Конкурс директорів

У МОН зазначають, що конкус директорів має проводитись для посад, що стали вакантними після набрання чинності нового закону. Тобто звільняти директорів, які зараз працюють, та набирати нових ніхто не буде.

Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого МОН. Типове положення наразі розробляється.

“Звертаємо також увагу на те, що тимчасова відсутність затвердженого Міністерством зазначеного вище типового положення (наразі розробляється) не зупиняє дію норми Закону щодо призначення керівника закладу загальної середньої освіти на посаду винятково за результатами конкурсного відбору”, – написано в листі-роз’ясненні Міносвіти.

Тому директорів державникх закладів освіти мають обирати за результатами конкурсу, проведеного на підставі Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 р. № 827.

Водночас керівників комунального закладу освіти мають обирати на основі конкурсного відбору, що має бути проведений відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, розробленого та затвердженого засновником цього закладу.

“Крім того, у пункті 3 зазначеної постанови органам місцевого самоврядування було рекомендовано “з урахуванням Порядку, затвердженого цією постановою, визначити протягом місяця процедуру призначення керівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності за результатами конкурсного відбору”, – додають у МОН.

Джерело: “Нова Українська Школа”

Фото: автор – Ariwasabi, Depositphotos


Вміння випускників 2030 року для отримання роботи

16.10.2017

Чи забезпечить нова дванадцятирічна школа своїх випускників необхідними вміннями та навичками після її закінчення та які саме вони будуть? Школа підготовки студентів Оксфордського університету та Британський фонд розвитку інновацій Nesta вирішили дати відповідь на це питання і провели спільне дослідження.

/Files/images/2287352835_i.jpgНа думку експертів, до 2030 року будуть повністю автоматизовані професії мерчендайзера, далекобійника і адміністратора. Натомість вчителі початкових класів, вчені в сфері біотехнологій та медсестри, навпаки, стануть набагато більш затребуваними.

Крім цього, у доповіді описуються навички, які будуть потрібні для професій майбутнього, особливо в світлі тотальної комп’ютеризації та автоматизації. Перш за все, це здатність приймати рішення, аналізувати можливі втрати і вигоди від майбутніх дій. На значно вищому рівні будуть цінуватися вміння генерувати ідеї, причому важлива не їх якість, а, як не дивно, кількість, з яких штучний інтелект буде прораховувати можливі варіанти.

Ще більше, на думку дослідників, через десять років буде цінуватися вміння персоніфіковано навчати інших, таке собі репетиторство. Фахівці, які вміють донести інформацію і скласти індивідуальний план навчання, стануть більш затребуваними. Крім цього, важливим стане вміння розуміти довгострокові результати навчання і вплив на них отриманої нової інформації.

Нарешті, по справжньому буде оцінена оригінальність - навик, який в 2030 році буде важливішим від усіх інших. Це означає, що необхідно буде придумувати несподівані рішення для різного роду завдань і вміти по-іншому дивитися на, здавалося б, буденні речі.

У доповіді наголошується, що такі навички, як творче мислення, адаптивність і вміння мислити будуть важливішими, ніж конкретні знання або навички, яким сьогодні приділяється надмірна увага в начальному процесі, оскільки останні можуть бути легко замінені простими алгоритмами на основі штучного інтелекту і роботами, у той час як для опанування перших машинам знадобиться ще довгий час.

У підсумках доповіді експерти пішли ще далі і спробували спрогнозувати, якими будуть професії майбутнього, засновані на вищезазначених навичках. На їхню думку, розвиток медицини призведе до появи фахівців, які будуть допомагати людям пристосовуватися до життя після 100 років. Також будуть затребуваними дизайнери, які створюють першокласний VR-досвід (віртуальна реальність).

Тож слід наголосити на тому, що в майбутньому винахідливість буде найбільш затребуваним навиком, і педагоги, що піклуються про своїх учнів, повинні створювати навчальні програми, аби забезпечувати саме такі вміння.

Юрій Коноваленко, за матеріалами technologyreview.com

Джерело: Освіта.ua


Абітурієнтам-медикам встановили мінімальний бал

16.10.2017

У 2018 році абітурієнти, які виявлять бажання вступати до вищих Навчальних закладів на медичні спеціальності мають подолати мінімальний прохідний бал.

/Files/images/1976-001_i.jpgВідповідне нововведення закріплено в Умовах прийому на навчання до закладів вищої освіти України в 2018 році, що затверджені Міністерством освіти і науки.

Документом встановлено, що мінімальні значення кількості балів з вступних випробувань для вступу на основі повної загальної середньої освіти для спеціальностей «Стоматологія», «Медицина» та «Педіатрія» не можуть бути встановлені вищими навчальними закладами на рівні меншому за 150 балів.

Як відомо, норма про встановлення підвищеного бала при вступі на медичні спеціальності обговорювалась в суспільстві напередодні вступної кампанії 2017 року після того, як Міністерство освіти та Міністерство охорони здоров'я ухвалили рішення про встановлення підвищеного прохідного бала для вступу на медичні спеціальності. Однак згодом, народні депутати від БПП Ольга Богомолець та Олександр Співаковський домоглись скасування встановленого підвищеного прохідного бала для вступу в 2017 році.

Джерело: Освіта.ua


Вступ 2018. МОН затвердило умови прийому абітурієнтів

16.10.2017

/Files/images/1975-001_i.jpgМіністерством освіти і науки затверджено Умови прийому на навчання до закладів вищої освіти України в 2018 році. Відповідний наказ підписаний міністром освіти Лілією Гриневич.

Документ встановлює основні правила проведення вступної кампанії до закладів вищої освіти і є обов’язковими для вишів незалежно від форм власності та підпорядкування, окрім військових навчальних закладів.

У 2018 році реєстрація електронних кабінетів вступників та завантаження до них необхідних документів розпочнеться 02 липня та закінчиться 25 липня.

Прийом заяв та документів розпочнеться 12 липня. Особи, які які вступатимуть до вишів на основі співбесіди, вступних іспитів або творчих конкурсів зможуть подавати заяви до 20 липня; абітурієнти, які вступатимуть тільки на основі сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання - до 26 липня.

Творчі конкурси будуть проведені у кілька сесій з 14 до 26 липня; вступні іспити - з 21 до 26 липня; співбесіди - з 21 до 23 липня включно.

Рейтинговий список вступників, із зазначенням рекомендованих до зарахування сформують та оприлюднять 01 серпня.

Вступники, які отримають рекомендації, мають виконати вимоги до зарахування на місця державного або регіонального замовлення до 06 серпня.

Зарахування вступників за державним або регіональним замовленням відбудеться 07 серпня, а за кошти фізичних або юридичних осіб – не пізніше 30 вересня.

У 2018 році, вступники на основі повної загальної середньої освіти за денною та заочною формами навчання, за виключенням деяких випадків, подаватимуть заяви тільки в електронній формі.

Однією з новацій вступної кампанії 2018 року стане скорочення кількості заяв, які можуть подати вступники, з 9 до 7. Отже, згідно з затвердженими Умовами прийому, абітурієнти матимуть можливість подати до семи заяв на місця державного та регіонального замовлення не більше ніж з чотирьох спеціальностей.

Ще одним нововведенням є закріплення в Умовах прийому мінімального значення кількості балів з вступних випробувань для вступу на основі повної загальної середньої освіти для спеціальностей «Стоматологія», «Медицина» та «Педіатрія». Мінімальне значення при вступі на ці спеціальності не може бути меншим ніж 150 балів.

Подання заяв на конкурсні пропозиції за кошти фізичних або юридичних осіб обмежуватись не буде.

У 2018 році вищі навчальні заклади прийматимуть сертифікати ЗНО 2016, 2017 та 2018 років, окрім оцінок з англійської, французької, німецької та іспанської мов. Оцінки з цих іноземних мов прийматимуться лише з сертифікатів зовнішнього оцінювання 2018 року.

Для конкурсного відбору вступників вишами будуть зараховуватись бали сертифікатів ЗНО (результати вступних іспитів або творчих конкурсів) з трьох конкурсних предметів.

До 31 грудня 2017 року заклади вищої освіти мають розробити та оприлюднити власні правила прийому вступників. Ці правила будуть містити перелік освітніх програм, а також конкурсних пропозицій, за якими здійснюватиметься прийом вступників, порядок проведення конкурсного відбору, перелік конкурсних предметів, з яких вступники мають подавати сертифікат ЗНО.

Інформування громадськості про ліцензований обсяг, обсяг місць державного замовлення, вартість навчання, перебіг подання заяв щодо вступу, рекомендування до зарахування та зарахування до закладів вищої освіти у 2018 році здійснюватиметься інформаційними системами, на підставі даних Єдиної електронної бази з питань освіти.

Затвердженими Умовами прийому на навчання до закладів вищої освіти в 2018 році також встановлено формулу, за якою розраховуватиметься конкурсний бал вступників, визначено особливості проведення співбесід, вступних іспитів та творчих конкурсів, визначені спеціальні умови участі у конкурсі на здобуття вищої освіти для окремих категорій громадян, особливості формування рейтингових списків вступників тощо.

Джерело: Освіта.ua


“Навчай для України”: у 13 українських школах викладають вчителі без освіти (відео)

14.10.2017

Вчителі без профільної освіти викладають з вересня у 13 українських школах – і це не експеримент, а спроба залучити до вчителювання високопрофесійних фахівців, щоби змінити систему шкільного навчання. Ідея належить громадській організації “Навчай для України”, яка співпрацює з міжнародною мережею Teach for all. Залучати до роботи в школі спеціалістів без профільної освіти почали ще в Америці 25 років тому. Нині це практикують у більш ніж 40 країнах світу. Якщо стає шумно, то вчитель піднімає руки і складає їх над головою. Учні повторюють. Між собою у класі це називають знаком Оленя.

Працювати вчителем у сільську школу Анна Стукало прийшла у вересні. Хоча вона не вчилася на педагога, але їй запропонували викладати історію та правознавство. Ця вакансія була вільною. Додатково вчителька проводить ще позакласні уроки з медіаграмотності.

“Підготовка до уроків займає весь мій абсолютно вільний час. Я або викладаю, або заповнюю документацію, або готуюсь до уроків. На урок ми не запізнюємося. І я в тому числі. Треба ж подавати правильний приклад”, – розповідає вона.

Вчителі без профільної освіти викладають нині у тринадцяти школах Київської, Львівської та Одеської областей. Ініціатором такого незвичного експерименту стала громадська організація “Навчай для України”. Активісти запропонували ініціативним людям спробувати себе у професії педагога, щоб знайти новий підхід у навчанні. Заявки подали більш як триста охочих. Нині в проекті – 17 учасників. Два роки вони мають викладати у школах.

На час роботи такі вчителі переїхали ближче до шкіл, у яких викладають. Переважно до сільської місцевості. Сплачують за житло за рахунок стипендій за програмою. Окрім того, отримують і вчительську зарплату. Від своєї попередньої діяльності не відмовилися, але зробили в ній перерву.

“Є люди, які до цього працювали журналістами, і в неформальній освіті, і волонтерили, і в бізнесі. Дуже різноманітний досвід, який вони приносять і в школу, і в програму, і дуже радо діляться і з дітьми, і з колегами”, – зазначає директор ГО “Навчай для України” Рімма Ель Джувейді.

Щоб спробувати себе у професії учителя, було достатньо знати глибоко один із предметів. У більшості учасників по кілька вищих освіт. У колективах шкіл до таких нових педагогів поставилися з повагою.

“Людина приходить з новими почуттями. Мене зацікавило, що ця людина не буде педагогом за фахом. Це взагалі буде новий підхід. У рамках того, що зараз відбувається реформа освіти, це взагалі цікавий експеримент”, – каже вчитель школи №3 Ольга Петровська,

Попри брак досвіду педагогічної роботи, в дитячих колективах такі викладачі одразу знайшли спільну мову з дітьми.

“Діти тягнуться до нового, до молодого. Вони працюють на одній хвилі, як ми кажемо. Вони краще розуміють один одного”, – наголошує директор школи №3 Наталія Школьна.

Паралельно вчителі самі навчаються заочно в інституті. За два роки роботи в школі вони не лише отримають досвід, але і диплом педагога. Нову когорту викладачів без спеціальної освіти планують набирати щороку. І навіть якщо після двох років роботи такі спеціалісти не захочуть залишитися працювати в школах, зможуть продовжити роботу в освітніх програмах, адже знатимуть про педагогічні проблеми зсередини.

Юлія Божко, Олександр Фенько, “5 канал”

Джерело: Нова Українська Школа


Нагороду Global Teacher Prize Ukraine здобув вчитель фізики та астрономії з Чернівців.

13.10.2017

Вчитель фізики та астрономії з Чернівців Паул Пшенічка став переможцем Global Teacher Prize Ukraine.

Він отримає 100 тисяч гривень та поїздку у Дубаї на Global Education and Skills Forum 2018, під час якого відбудеться нагородження найкращого вчителя світу, який отримає мільйон доларів.

Інші 4 фіналісти теж поїдуть у Дубаї на Global Education and Skills Forum 2018.

Паул Пшенічка також отримав приз глядацьких симпатій. І як нагороду за це — навчальну поїздку до Естонії.

Паул Пшенічка написав кілька підручників із фізики. Про свої новітні практики розповідав на виступі TEDxKyiv. Постійно бере участь у міжнародних конференціях з фізики та астрономії. Він є головою журі секції інженерії “Міжнародної конференції молодих учених ICYS”.

/Files/images/22279538_492156234486262_6341227887836572247_n.jpg














Паул Пшенічка. Фото Global Teacher Prize Ukraine

У 2005 році Масачусетський технологічний інститут присвоїв малій планеті № 21389 його ім’я ― “Пшенічка”.

У 1991 році він створив для обдарованих учнів наукове товариство “Квазар”, воно і досі успішно діє. Це середовище для командної роботи, вільне від класів, оцінок та іспитів. 55 членів МНТ “Квазар” взяли участь у 115 конференціях, турнірах, олімпіадах та конкурсах і реалізували понад 150 дослідницьких проектів.

Міжнародну премію Global Teacher Prize 2014 року заснував арабський мільярдер Санні Варкі. Її мета – знайти найкращих учителів-новаторів з усього світу та відзначити переможця нагородою в 1 000 000 доларів.

2015 року найкращою викладачкою на планеті визнали американку Ненсі Етвелл, яка запропонувала викладати літературу у формі воркшопів із читання та письма. А 2017 року переможницею стала Меггі Макдоннел, яка боролася з проблемою самогубства серед підлітків у віддаленому селі на півночі Канади.

Навесні цього року громадська спілка “Освіторія” організувала національну премію Global Teacher Prize Ukraine, мета якої не лише знайти новаторів в освіті, а й підняти престиж професії вчителя. Переможець мав можливість отримамати 100 000 гривень, всебічну підтримку в заповненні заявки на світовий етап конкурсу та разом із п’ятіркою фіналістів поїде на Global Education and Skills Forum 2018 у Дубай, де й назвуть ім’я кращого вчителя у світі. Топ-5 номінантів також отримають рік безкоштовного підвищення кваліфікації від “Освіторії”.

Організатори премії отримали 632 заявки та 2500 номінацій з усіх областей України.

Джерело: Нова Українська Школа

Центр оцінювання якості освіти проведе пілотний моніторинг у школах

Український центр оцінювання якості освіти проведе другий пілотний етап моніторингу початкової освіти із 7 до 30 листопада.

Про це йдеться на сайті центру.

“Із 7 до 30 листопада відбудеться другий пілотний етап моніторингу початкової освіти. Його основне завдання – удосконалити технологічні процеси проведення моніторингу, а також апробувати тестові завдання та анкети для учнів-випускників початкової освіти“, – зазначено в повідомленні.

Згідно з наказом МОН, другий етап моніторингу відбудеться в навчальних закладах 13-ти регіонів: Вінницька, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Рівненська, Харківська, Херсонська області та місто Київ.

“Оскільки теперішні четвертокласники ще не оволоділи навчальною програмою початкової школи, у пілотуванні братимуть участь учні 5-х класів 2017/18 навчального року“, – пояснюють у центрі.

Нагадаємо, що перший етап пілотування тривав з 3 до 19 травня. За підсумками підготовлено анкету для вчителя, а також визначено можливість використання окремих тестових завдань для основного етапу дослідження, що відбудеться 2018 року.

За результатами двох етапів пілотування буде відпрацьовано технологію проведення й укладено тестові зошити для моніторингового дослідження 2018 року.

Навесні 2018 року Український центр оцінювання якості освіти проведе моніторингове дослідження читацької й математичної компетентностей четвертокласників. Детальніше про моніторинг початкової освіти можна прочитати за цим посиланням.

Титульне фото: автор – Goodluz, Depositphotos

Джерело: Нова Українська Школа

Кiлькiсть переглядiв: 0